انجمن علمی ادبیات فارسی دانشگاه قم

اطلاع رسانی همایش ها، شرح اخبار و فعالیت ها

انجمن علمی ادبیات فارسی دانشگاه قم

اطلاع رسانی همایش ها، شرح اخبار و فعالیت ها

انجمن علمی ادبیات فارسی دانشگاه قم

اعضای انجمن و کانون ادبی دانشگاه قم:
• فاطمه میرجمالی
• سیده فاطمه حائری
• سمیرا ابراهیمی
• نرگس توانگری
• الهام سعیدی
• فاطمه افراز
• زهرا علیئی

اختتامیه ی جشنواره ی "خط آخر" برگزار شد...

جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲ ق.ظ

مراسم اختتامه و اهدای جوایز نخستین دوره ی جشنواره ی "خط آخر" در روز دوشنبه مورخ‌  ۹۵/۸/۱۷ ، با همکاری انجمن علمی ادبیات فارسی دانشگاه قم، اداره کل حفظ آثار استان قم و سازمان بسیج هنرمندان استان، در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.



پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، جناب آقای رزق آبادی، مجری محترم برنامه پس از درود و سلام بر شهدا به حضار خیر مقدم گفته و در ادامه، پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از جناب آقای دکتر نوروزی، معاونت محترم امور فرهنگی دانشگاه، دعوت به عمل آمد تا به جایگاه سخنرانی روند. ایشان با اشاره به طلب شهادت هر روزه ی شیعیان در دعای عهد و حضور مادران شهیدپرور در خانواده های ایرانی، نقطه تمایز جامعه ما را بزرگداشت فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا دانستند و در پایان به حضار و میهمانان خیر مقدم گفتند.

در ادامه، از علی سامان لو ،فرزند شهید مدافع حرم و نوه شهید دفاع مقدس، دعوت شد تا نامه ای که برای پدر شهیدش نوشته بود بخواند . او پس از قرائت نامه، از حجاب و احترام به والدین به عنوان سفارش همیشگی پدرش یاد کرد در پایان، توسط سردار فتوحی و جناب آقای مسعود ده نمکی از وی تجلیل شد.



http://www.qom.ac.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=87b776af-49de-480a-ae70-57b39c321963

سپس جناب آقای احمد علوی ،شاعر بزرگ آئینی ، به شعرخوانی پرداخته و غزلی با مطلع : برداشت به نام علی اول قدمش را / درچهره نهان کرد زوایای غمش را، قرائت کرد.

پس از آن، از سردار فتوحی دعوت به عمل آمده و ایشان به سخنرانی پرداختند. سردار فتوحی با طرح سوال در مورد علت وقوع حمله نظامی صدام به ایران سخنان خود را آغاز کرد و پس از بیان نظریات متفاوت مهمترین عامل را دو مولفه از منظر امام دانستند که شامل مستقل بودن این کشور و اسلامی بودن آن دانستند و درین باره از قول امام خمینی گفتند:《جرم ما احیای سنت پیامبر و عمل به دستورات قرآن کریم و اعلام وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی برای مقابله با توطئه کفر جهانی است》. وی در ادامه ی سخنانش با طرح مساله بسیج، بسیج را معجزه امام خمینی دانست که کماکان حلال مشکلات کشور است.

پس از تقدیر و تشکر مجری از سردار فتوحی، از آقایان کیائی نژاد،حسینی، علامه روشن و ده نمکی جهت تجلیل از برگزیدگان جشنواره دعوت شد.



اسامی برگزیدگان به شرح زیر است؛ 

در حوزه شعر نفرات اول تا سوم به ترتیب :محمد جواد الهی پور، فاطمه سلیمان پور ، محسن کاویانی، حسن خسروی.

در حوزه داستان کوتاه نفرات اول تا سوم به ترتیب : زینب امامی نیا، حامد جلالی ، محمد رودگر.

در حوزه عکاسی : حدیث حاتمی

در حوزه مقاله : علی فلاح زاده ابرقویی

در حوزه خاطره نویسی نفرات اول تا سوم به ترتیب : حمیده رضایی ، عباس عرفانی مهر ، محمد شجاعی

 

http://www.qom.ac.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=ea3c6b6f-cff0-4c7e-a75e-d71a86e68635

پس از تجلیل از برگزیدگان حضار به شنیدن سخنان جناب آقای مسعود ده نمکی ،کارگردان صاحب نام سینمای ایران، نشستند. وی مساله اصلی و وظیفه اساسی ما را نقل وقایع برای آیندگان دانست و ما را ملتی مفتخر خواند. وی در پایان افزود:《دنیا آبستن حوادث مهمی است》و لذا جوانان را به افزایش بصیرت فراخواند.

پس از تجلیل از آقای ده نمکی توسط ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر دیرباز، در پایان مراسم، از میان دلنوشته های نوشته شده توسط دانشجویان در طی برنامه، یک دلنوشته به قید قرعه انتخاب و برنده ی ربع سکه ی بهار آزادی شد.


لازم به ذکر است که مجموع آثار دریافتی جشنواره، 660 اثر بوده است که شامل 210 اثر در بخش شعر، 240 اثر در بخش داستان، 130 اثر در بخش عکس، 72 اثر در بخش خاطره و 8 اثر در بخش مقاله میشود.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی